Na začátku dalšího projektového dne seznámil lektor, pan Valenta, ze společnosti SmartEdu s.r.o. žáky s programem Minecraft Education Edition a přiblížil další možnosti využití tohoto edukačního nástroje i v jiných předmětech, než je informatika. Následně pomohl s připojením všech žáků do virtuálního světa. Vysvětlil základní princip společného projektu „Postav si svou školu“ a ukázal žákům mapu z katastru, na které viděli umístění školy a její základní rozměry. Společně jsme zjistili potřebné údaje k realizaci projektu. Rozdělili jsme žáky do skupin, v nichž následně pracovali s mapami z katastru nemovitostí a aktuálními fotografiemi školy, aby v prostředí MS Minecraft začali s tvorbou virtuálního modelu školy. Bylo třeba také vybrat veškerý stavební materiál, barevnou škálu prvků školy. Zjistili jsme, kolik žáků již někdy s programem pracovalo, zkušenější pomohli se základním ovládáním programu. Postupně docházelo k dobré spolupráci a komunikaci ve skupinkách i mezi skupinkami. Výstupem projektového dne byla velmi pěkná společná práce - "vlastnoručně" postavená škola a její blízké okolí z krychliček, které jsou základem celého světa počítačové hry Minecraft.